Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η συμμετογή των μαθητών του Προγράμματος Αγωγής Υγείας :Ανθρώπινα Δικαιώματα στο παιδικό Εργαστήρι δημιουργικότητας της Κοινο_Τοπίας για τη μαγεία της έβδομης τέχνης, τον κινηματογράφο. Παραγωγικό, επιμορφωτικό και ευχάριστο είδαν τα παιδιά που συμμετείχαν το εργαστήρι δημιουργικότητας που διοργάνωσε την Κυριακή 14/2/2016 η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ στον πολυχώρο της με θέμα τον κινηματογράφο και αφορμή την 13 Φεβρουαρίου του 1894 την ημέρα δηλαδή που οι Γάλλοι εφευρέτες αδελφοί Λιμιέρ, Λουί Ζαν και Ογκύστ Μαρί Λουί Νικολά κατοχύρωσαν με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τη φορητή συσκευή του κινηματογράφου την οποία κατασκεύασαν βασιζόμενοι στην εφεύρεση του κινητοσκοπίου.
Ο κινηματογράφος των αδελφών Λιμιέρ, αποτελούσε ταυτόχρονα μηχανή λήψεως και προβολής, καθώς επίσης και εκτύπωσης του φιλμ. Η πρώτη ταινία που δημιούργησαν ήταν η Έξοδος από το εργοστάσιο Λιμιέρ (La sortie des usines Lumière), στις 19 Μαρτίου 1895 και αποτύπωνε την έξοδο των εργατών από το εργοστάσιό τους.
Στο εργαστήρι συμμετείχαν οι μαθητές του 20ου Γυμνασίου και τουΠειραματικού Γυμνασίου Λάγγουρα: Αγγελική Καραλή, Αλεξάνδρα Νικολοπούλου, Ανδριάννα Βασιλείου, Βασίλης Νικολακόπουλος, Ειρήνη Παναγοπούλου, Ευδοκία Καμπούρη, Δώρα Παναγοπούλου, Ιφιγένεια Μπακογιάννη, Λουκία Ράππου, Μαρία Τσίπη, Μαρία Σαρτώρου, Μαριάννα Ροδίτη. Το εργαστήριο έγινε με τη θεματική επιμέλεια και εθελοντική προσφορά των εμψυχωτών θεατρικού παιχνιδιού και θεατρολόγων Ιωάννας Τζαμαρία και Ελπινίκης Μιμιλίδου και τη στήριξη της φιλολόγου εκπαιδευτικού της Β/θμιας Κωνσταντίνας Μανωλοπούλου. Στη διοργάνωση του εργαστηρίου συνέβαλαν και οι Αίγλη Θεοχάρους, Ειρήνη Τζόλα και Δημήτρης Φάκος.
Σκοπός του θεατρικού εργαστηρίου ήταν τα παιδιά που συμμετείχαν να γνωρίσουν την εξελικτική πορεία του κινηματογράφου και μέσω θεατρικών παιχνιδιών να βιώσουν τη διαδικασία παραγωγής μιας μικρού μήκους ταινίας αλλά και να ταξιδέψουν με τη φαντασία τους πλάθοντας το δικό τους κινηματογραφικό σενάριο.
Στο εργαστήρι τα παιδιά μέσω προβολής αποσπασμάτων του παιδικού κινηματογράφου – από το βουβό και ασπρόμαυρο μέχρι το σύγχρονο 3D - παιχνιδιών γνωριμίας, ομαδικότητας, συνεργασίας και μικρών αυτοσχεδιασμών βάσει όσων προβλήθηκαν έπλασαν τους αγαπημένους τους ήρωες. Κατόπιν μυήθηκαν σε πρώτο επίπεδο μέσω των έντονων σκηνοθετικών αντιθέσεων που τους προβλήθηκαν τι σημαίνει σκηνοθετική οπτική στον κινηματογράφο, έμαθαν για τους διάφορους συντελεστές παραγωγής μιας ταινίας δημιουργώντας ιστορίες, εικόνες και παντομίμες. Τέλος είδαν μια μικρού μήκους ταινία – με ανοιχτό τέλος - μπαίνοντας στη διαδικασία να γράψουν τη συνέχεια και το τέλος της, την οποία παρουσίασαν στους συνοδούς τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου